25-О

 
2022-2023н.р.
7.06

Підсумкове опитування за посиланням:




Презентація Масові репресії в Україні

Тема: Масові репресії.Великий терор.

Перегляньте відео
опрацюйте матеріал
випишіть найбільші судові процеси 30-х років







    "Великий терор" - масштабна кампанія масових репресій громадян, що була розгорнута в СРСР у 1937-1938 роках з ініціативи керівництва СРСР й особисто Йосипа Сталіна для ліквідації реальних і потенційних політичних опонентів, залякування населення, зміни національної та соціальної структури суспільства. 
    Наслідками комуністичного терору в Україні стало знищення політичної, мистецької та наукової еліти, деформація суспільних зв’язків, руйнування традиційних ціннісних орієнтацій, поширення суспільної депресії й денаціоналізація. (
    За період «Великого терору» на території УРСР, за підрахунками істориків, було засуджено до 200 000 осіб, з яких близько двох третин - до розстрілу. Решту було відправлено до в’язниць та таборів (інші заходи покарання охоплювали менше 1 %, звільнено було тільки 0,3 %)
    Підставою для розгортання терору була теза Й.Сталіна про загострення класової боротьби в міру успіхів соціалістичного будівництва.
    Офіційно початком «Великого терору» став оперативний наказ НКВД СРСР № 00447 «Про репресування колишніх куркулів, карних злочинців та інших антирадянських елементів» від 30 липня 1937 року. Розпочались масові арешти. Настав час тотального страху та недовіри. Нічні арешти сусідів, підозри колег на роботі, друзів, родичів, пошук шпигунів та шкідників, острах доносів та обов’язок публічно таврувати ворогів народу були повсякденними. Особа могла написати донос на колег, остерігаючись, шо ті донесуть на неї першими. Заарештований був фактично позбавлений права на захист (на адвоката) чи оскарження вироку. Слідчі психологічним знущанням і нелюдськими тортурами «вибивали» з арештованих потрібні зізнання.
    Спочатку для масових поховань відводилися спецділянки цвинтарів. У пік репресій з метою приховати масштаби злочину енкавидисти змінили цю практику. У фруктових садах, парках, приміських лісах викопувались траншеї для поховань, часто трупи засипалися негашеним вапном.Одним із найбільших на території України поховань жертв сталінських репресії є Биківнянський ліс у Києві. На сьогодні встановлено імена понад 19 тисяч розстріляних громадян, що поховані там.

Тема:Розкуркулення і насильницька колективізація. . Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу

План
1. Причини колективізації
2. Суцільна колективізація. Розкуркулення
3. Наслідки колективізації
4.Голодомор 1932-1933р.р.(причини , наслідки) - відеофільм "Великий злам"
  • Переглянути відеоурок та зробити конспект за розповіддю вчителя.
  • Прочитати § 23. Виписати визначення термінів:
  • Основні поняття і терміни: колективізація, колгоспи,  куркуль, розселянювання, хлібозаготовельна криза,  МТС,  «чорні дошки»,  «закон про п’ять колосків», голод, геноцид українського народу
  • Основні дати:
  • • 1927–1928 рр. — хлібозаготівельна криза;

    • 1928 р. — створення МТС в Україні, початок суцільної колективізації;

    • грудень 1929 р. — курс на «ліквідацію куркульства як класу»;

    • лютий 1930 р. — початок форсованої колективізації;

    • 2 березня 1930 р. — стаття Й. Сталіна «Запаморочення від успіхів» та початок масового виходу селян з колгоспів;

    • 7 серпня 1932 р. — Закон «Про охорону соціалістичної власності» («закон про п’ять колосків»)


Перевірте засвоєння теми виконавши тестові завдання за посиланням   https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2568132



Наслідки колективізації

Тема: Радянська модернізація України 1928-1938р.р.
                                Індустріалізація України


Перегляньте відеоуроки
- випишіть причини, 
- завдання 
-  наслідки індустріалізації
Виконайте тестові завдання за посиланням:


Результати перших п’ятирічок

Перша п'ятирічка (1928-1932 рр.)
  • прискорений ривок у розвитку важкої промисловості;
  • створення енергетичної бази;
  • розширення та реконструкція металургійної бази (будівництво заводів «Запоріжсталь», «Азовсталь»; «Криворіжсталь», реконструкція заводів у Дніпродзержинську, Дніпропетровську, Макіївці);
  • ліквідація безробіття;
  • розвиток сільськогосподарського машинобудування;
  • розгортання соціалістичного змагання;
  • запровадження карткової системи.
Друга п'ятирічка (1933-1938 рр.)
  • подальше наростання індустріалізації;
  • будівництво нових підприємств – Харківський турбінний завод, Новокраматорський завод важкого машинобудування та ін.
  • розгортання стаханівського руху, початок якому поклав вибійник шахти «Центральна-Ірміне» Олексій Стаханов, який у ніч з 30 на 31 серпня 1931 р., застосувавши новий метод роботи, встановив рекорд з видобування вугілля;
  • налагодження виробництва радіальних, свердлувальних, шліфувальних та інших верстатів;
  • відміна карткової системи (1935 р.).

Таким чином, позитивним підсумком індустріалізації в Україні стало зростання кількості підприємств важкої промисловості, будівництво нових шахт, електростанцій і в підсумку перетворення України в індустріально-аграрну країну, яка за рівнем деяких галузей промисловості випередила деякі європейські держави.

Серед негативних наслідків можна виділити, зокрема підрив розвитку сільського господарства, легкої і харчової промисловості; нераціональне й нерівномірне розміщення продуктивних сил; ігнорування економічних механізмів розвитку економіки; зниження життєвого рівня населення.

«Джерела індустріалізації»:

• доходи від сільськогосподарського виробництва;

• перекачування коштів з легкої промисловості у важку;

• внутрішні позики;

• безкоштовна праця у вихідні дні;

• праця в'язнів у таборах;

• збільшення випуску спиртних напоїв;

• продаж товарів за кордон за цінами, нижче ринкових;

•  режим економії.








Тема: Запровадження Нової економічної політики(НЕП)

 Перегляньте відеоурок
Визначіть причини та насліки Голоду 1921року,


ВИПИШІТЬ:
- Причини введення Нової економічної політики (Неп),
- Основні положення НЕП
- Основні положення політики КОРЕНІЗАЦІЇ (українізації)
 Конспекти буду перевіряти на оцінку

Тема: Статус УСРР на початку 1920-х рр. Входження до складу СРСР. 


Прочитайте § 19
Перегляньте відеоурок,

 Випишіть: 1. Причини та наслідки голоду 1921-23р.р.

                    2. план автономізації та федералізації  обєднання радянських республік.





Тема: Радянсько-польська війна





25 квітня 1920 року почався українсько-польський наступ. Юзеф Пілсудський випустив відозву до українського народу, в якій зазначав, що польські війська допомагають визволити Україну від більшовиків і не затримаються надовго на українській території, 

Чисельність польських військ, за підрахунками різних дослідників, становила від 60 до 90 тисяч солдатів і офіцерів, в тому числі української армії – від 4 до 8 тисяч, в середині червня – вже близько 20 тисяч.

З радянського боку їм протистояло приблизно 85 тисяч солдатів і офіцерів. Значно допомогли наступу українські повстанці, на боротьбу з якими радянське керівництво було змушене виділити 3 дивізії.


Наступ був дуже стрімким. Вже 6 травня українсько-польські війська зайняли Київ, а 9 травня Хрещатиком пройшов парад українських та польських військ.

У Києві було створено паралельно українську та польську адміністрації. Як згадував сучасник подій, діяч Бунду Давид Заславський, українська та польська громадськість Києва була рада визволенню від більшовиків: Та на початку червня більшовики почали контрнаступ і вже в середині серпня були біля Варшави. Хоча атака Червоної армії була успішно відбита, а польсько-українські війська активно переслідували противника, Польща, все ж, не хотіла продовжувати війну. 12 жовтня було підписано угоду про перемир’я, а 18 березня 1921 року – підписано остаточний текст мирного договору, за котрим закріпилась назва Ризького, від місця підписання. Делегація УНР не була допущена до переговорів, натомість з радянського боку, крім делегації РСФРР, була присутня делегація УСРР.
Тема: Політика більшовиків в Україні у 1919 р.       «Воєнний комунізм»

Протягом зими-весни 1919 р. над територією України (за винятком західних областей) було встановлено радянську владу. Було створено Тимчасовий робітничо-селянський уряд України, пізніше перейменований в Раду народних комісарів (РНК) України. Очолив  – Х. Раковський. Більшість уряду складали росіяни та євреї, українців серед вищих чиновників було мало.

В Україні радянська влада будувалась відповідно до зразків, що утвердилися в радянській Росії. 6 січня 1919 р. стара назва Українська Народна Республіка була відкинута. Відтепер Україна офіційно називалася – Українська Соціалістична Радянська Республіка (УСРР, після 1937 р. – УРСР). Вищим органом державної влади став Всеукраїнський зїзд Рад, у період між з’їздами – Всеукраїнський Центральний Виконавчий Комітет (ВУЦВК). На місцях влада належала місцевим радам. 10 березня 1919 р. ІІІ з’їзд Рад прийняв Конституцію УСРР і тим самим узаконив в Україні радянську владу.

Ця конституція закріпила диктатуру пролетаріату, скасувала приватну власність і позбавила експлуататорські класи виборчих прав.

Суть політичного курсу більшовиків полягала у прискореній насильницькій ломці існуючої в Україні економічної системи, яка ґрунтувалася на товарно-грошових відносинах, і заміні її прямим товарообміном, здійснення якого покладалося на державних чиновників. Така політика отримала назву «воєнного комунізму».


Перегляньте відеофільм, презентацію

Випишіть основні положення політики "Воєнного комунізму у різних сферах"








         Запровадження «воєнного комунізму» супроводжувалося різким звуженням її суверенітету:

  1. КП (б)У, профспілки, Комуністична спілка робітничої молоді України фактично були філіями відповідних російських організацій і керувалися з Москви;
  2. РНК України, УРНГ діяли під безпосереднім керівництвом РНК та ВРНГ РСФРР;
  3. у травні-червні 1919 р. було створено військово-політичний союз радянських республік.

Методи впровадження політики «воєнного комунізму»:

  • «червоний терор»;
  • жорстка централізація;
  • створення продзагонів;
  • реквізиції, конфіскації тощо.

Наслідки політики «воєнного комунізму»:

  • економічна криза (падіння сільськогосподарського та промислового виробництва, інфляція);
  • погіршення умов життя народу;
  • зростання соціальної напруги;
  • розгортання повстанського руху проти політики більшовиків.

3лютого
Тема: Директорія
Згадайте причини падіння гетьманського режиму
-Перегляньте відеоурок,
- випишіть  дату заснування Директорії, її мету, склад та основні заходи Директорії у внутрішній політиці.
- виконайте тести  
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1660915                                  
20 січня
                На оцінку заповнити таблицю 

Здобутки та прорахунки гетьмана П.Скоропадського

ЗДОБУТКИ

ПРОРАХУНКИ

 

 

 

 

 

 

 


Тема: Директорія
13 січня 2023рік

Тема уроку: Українська держава

Перед вами — стара фотографія. З неї дивиться чоловік у чер­кесці, з генеральськими погонами на плечах і георгіївським хрестом на грудях. Цій людині судилося стати головою Української держави в 1918 р., під час грізного військово­го лихоліття. Не по­керувавши країною й  року, він залишив українську землю у грудні, щоб уже ніколи сюди не повернутися...   Павло    Скоропадський - гетьман    України 1918 р. Ще за жит­тя ім'я цієї людини стало широко відомим не тільки в Україні, а й за її межами.   Щоправда,   відомим  він був здебільшого у негативному пла­ні. Про нього говорили як про великого поміщика, реакційно­го диктатора, організатора карних експедицій проти селянства, при­служника австро-німецького імпе­ріалізму. Сьогодні, навпаки, більшість істориків подає постать Павла Скоропадського - як щирого українського патріота й видатного державного  діяча. Отже, нашим часам властива полярність думок. А де ж історична істина? У «Малій  енциклопедії  етнодержавознавства», в одній зі статей П. Скоропадський зображений як «полі­тичний перевертень» і «національно несвідомий українець», а в другій - «як щирий патріот України». Тож наше завдання - з'ясувати,   ким  був  П. Скоропад­ський  - «політичною маріонеткою» чи «щирим патріотом»; на основі ознайомлення з документами і реальними подіями часів гетьманату, сформуйте власну думку про те, якої оцінки й характеристики заслуговує цей історичний діяч.

                            План вивчення нового матеріалу

 1. Гетьманський переворот. П. Скоропадський.

 2. Внутрішня та зовнішня політика Української держави та ставлення до неї у суспільстві. 

3. Падіння гетьманського режиму. 

Прочитайте §12;

https://history.vn.ua/pidruchniki/ukraine-history-10-class-2018-pometun-standard-level/

Перегляньте уважно відеоурок та випишіть:

 1) основні напрямки  внутрішньої (промисловість, сільське господарство, збройні сили, культура) та зовнішньої політики Павла  Скоропадського, 

2)причини падіння гетьманського режиму

Причини падіння режиму П. Скоропадського


Падіння режиму гетьмана П. Скоропадського було зумовлено такими причинами:

  • поразка Німеччини в Першій світовій війні, що позбавило гетьманську державу опори та гаранта стабільності;
  • залежність Української держави від австро-німецьких військ;
  • відсутність дієздатної регулярної української армії, реставрація старих порядків та відродження архаїчних форм організації суспільного життя;
  • вузька соціальна база (буржуазія, поміщики, заможні селяни);
  • підкорення соціально-економічної політики інтересам панівних верств та окупаційної влади;
  • наростання соціальної напруги та формування організаційної опозиції;
  • спроба знайти опору серед білогвардійців (грамота П.Скоропадського про відмову від української державності та вступ до всеросійської федерації народів від 14 листопада 1918 р.)


Оновлені коди по темі Українська Центральна Рада для тих хто ще не зробив

по проголошенню автономії

по І та ІІ Універсалах
          
по ІІІ універсалу

          
Ми закінчили Перший період  Української революції - період перебування при владі Української Центральної Ради. 
Ваше завдання - повторити чотири  універсали

Перегляньте презентацію за посиланням  

https://naurok.com.ua/prezentaciya-zdobutki-i-prorahunki-ucr-124777.html

заповнити таблицю

ЗДОБУТКИ ТА ПРОРАХУНКИ УКРАЇНСЬКОЇ ЦЕНТРАЛЬНОЇ РАДИ

ЗДОБУТКИ

(Що позитивного встигла зробити ЦР)

Помилки, які допустила ЦР

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




14листопада
перегляньте презентацію за посиланням
 Випишіть основні положення ІVУніверсалу
Опрацювати  §8. підручник Олена Пометун
 Історія України 10клас 

24жовтня
Тема: Утворення Української народної республіки
Опрацювати  §6. підручник Олена Пометун
 Історія України 10клас 
перегляньте відеолекцію
    

  
        випишіть основні положення ІІІ Універсалу. 

    

Виконайте тестові завдання до  8листопада
 


14жовтня

Тема : Українська Центральна  рада 

Прочитайте §5
Перегляньте відеолекцію та згідно плану складіть короткі тези.
виконайте тестові завдання за посиланнями:
                                           та


                                      

                            План
 1. Утворення УЦР. Мета, склад;
2. Проголошення автономії України(І Універсал);
3. ІІ Універсал УЦР;

В лютому 1917 року у Росії  перемогла демократична революція. Самодержавний лад був повалений. Влада в російській державі перешла до Тимчасового уряду – перехідного органу, Очолив уряд - князь Г.Львов.

Тимчасовий уряд вважав себе правонаступником  царського уряду і прагнув зберегти контроль над усіма територіями імперії, у тому числі і над Україною. Він зобов’язувався  передати свої повноваження Установчим зборам, скликання яких передбачалося у недалекому майбутньому. Ці збори мали визначити форму державного ладу  і прийняти конституцію країни.

За кілька днів звістка про повалення царату поширилась по всій Україні.

Полум’я Української революції не можливо  було загасити.Лідером українського руху традиційно була інтелігенція. 

 Причини і передумови Української революції

1.     Залежне і пригноблене становище України, великодержавницька політика щодо неї панівних кіл як Росії, так і Австро-Угорщини.

2.     Важке соціальне становище переважної частини населення.

3.     Невирішеність аграрного питання і питання соціального захисту робітництва.

4.     Піднесення українського національного визвольного руху, організаційне та ідеологічне його оформлення.

5.     Порушення стабільності Російської та Австро-Угорської імперій, загострення їхніх внутрішніх проблем унаслідок Першої світової війни.

1. 4 березня 1917 р. – утворено Українську Центральну Раду (на зборах українських організацій та політичних партій Києва за ініціативою Товариства українських поступовців). ЦР – представницький орган української демократії, який очолив національно-визвольний рух в Україні. Голова –Михайло Грушевський.

Мета діяльності УЦР

• Домагання національно-територіальної автономії для України.

• Перебудова Російської держави на федеративну демократичну республіку.

 


3.Перегляньте відео та випишіть основні положення ІІ Універсалу

1жовтня 2022р.

Практичне заняття 1. Перша світова як виклик людському
виживанню: жінки у війні, діти-сироти, біженці, військовополонені, скалічені солдати (на основі аналізу текстових і візуальних джерел)..

Ознайомтесь з матеріалом §3 підручник 

 https://uahistory.co/pidruchniki/ukraine-history-10-class-2018-pometun-standard-level/3.php

      повторити тему та підготуватися до 

                     тематичної атестації

23вересня
ТЕМА:Політика Російської та Австро-Угорської імперій на українських землях у 1914–1917
1.Перегляньте презентацію
2.Випишіть характерні риси політика Російської та Австро-Угорської імперій на українських землях
3. Прочитайте §2  пункт2. підручник 

 https://uahistory.co/pidruchniki/ukraine-history-10-class-2018-pometun-standard-level/3.php





16вересня

1.   Перегляньте відеопрезентацію

 2. Прочитайте §1,2  підручник 

 https://uahistory.co/pidruchniki/ukraine-history-10-class-2018-pometun-standard-level/3.php

 3.Складіть хронологічну таблицю бойових дій на території України в 1914-1918р.р.

4.Виконати завдання за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7371242 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5352075


Тема: Політичні рухи під час війни

на території Австро-Угорщини: 

Головна Українська Рада (ГУР)

Дата створення

1 серпня 1914 р.

Лідери

К. Левицький (голова), М. Павлик, М. Ганкевич

Програмний документ

«Маніфест» Головної Української Ради

Мета

Захист інтересів українців Австро-Угорщини в умовах Першої світової війни.

 Підтримка політики Австро-Угорщини

Діяльність

Активна участь у формуванні українських військових підрозділів — Українських січових стрільців (УСС)


Союз Визволення України (СВУ)

Період існування

4 серпня 1914 — 1 серпня 1918 р.

Лідери

Д. Донцов (голова), А. Жук, В. Дорошенко

Програмний документ

«Наша платформа»

Мета

• Створення самостійної Української держави у формі конституційної монархії.

• Заснування демократичного устрою, надання рівних прав і свобод представни­кам усіх національностей.

• Співпраця з урядами Німеччини та Австро-Угорщини з метою завдання пораз­ки Росії, на руїнах якої «встане вільна самостійна Україна»

Українські січові стрільці

Визначення поняття

Легіон Українських січових стрільців (УСС) — українське військове добро­вільне формування у складі австро-угорської армії, яке було створене з ініціати­ви ГУР та діяло на російському фронті в 1914-1918 рр.

Дата й місце створення

Серпень 1914 р., м. Стрий. Подвійна присяга

Чисельність

2,5 тис. чоловік

Основа

Активісти молодіжних воєнізованих організацій «Січ», «Сокіл», «Пласт»


На території Росії:

Позиція українських політичних сил щодо Першої світової війни.

Товариство українських поступовців – підтримка Росії, сподівання на автономію, пізніше нейтралітет.

УСДРП- розкол: В. Винниченко- пітримав ідею більшовиків- перетворити Першу світову на громадянську і захопити владу.

С. Петлюра- закликав до підтримки Росії у війні.

























































































































13 червня
Тема:  Україна в умовах десталінізації
Перегляньте відео
- випишіть основні риси десталінізації
-головні реформи в сільському господарстві


1. Початок десталінізації в УРСР.
Смерть Й. Сталіна 5 березня 1953 р. стала поштовхом до кардинальних змін в духовному житті, в економіці, серйозних змін зазнала внутрішня і зовнішня політика Радянського Союзу. Починаючи з березня 1953 р. нове керівництво СРСР, в якому поступово посилювались позиції першого секретаря ЦК КПРС М. Хрущова, розпочало курс на лібералізацію (пом'якшення)  внутрішньої політики. Цей процес отримав назву  десталінізації.  
Десталінізація — процес ліквідації наслідків сталінізму,
  У вересні 1953 р. відбувся пленум ЦК КПРС, на якому  було обрано Першим секретарем ЦК КПРС Микиту Хрущова. Причини десталінізації: 
1.Продовження політичних репресій могло призвести до соціального вибуху. 
2. Тотальний контроль над усіма сферами життя, максимально жорстка цензура в культурі та мистецтві створювалинепотрібну напругу в суспільстві, обмежували будь-які прояви творчості таініціативи, в кінцевому рахунку гальмували матеріальний і духовний розвиток суспільства. 
3. Відверте ігнорування національної самобутності народів СРСР. 
 4. Існувала потреба покращитиміжнародний імідж СРСР, для успішної боротьби з США на ідеологічному фронті врамках холодної війни.
 5. Економіка та система управління потребували реформування

3.  характерні риси десталінізації: 
-  припинення масових політичних репресій, 
- зменшення чисельності репресивного апарату. 
- часткова реабілітація безпідставно засуджених; 
-  боротьба з культом особи Сталіна, яка активізувалась після відомої доповіді Хрущова “Про культ особи та його наслідки”, виголошеної 25 лютого 1956 р. на закритому засіданні депутатів ХХ з’їзду КПРС. 
-  обмеження цензури; 
-  припинення кампанії боротьби проти націоналізму; 
-  уповільнення процесу русифікації; 
- розширення прав УРСР в економічній фінансовій, юридичній сферах; В першу чергу відбулося скорочення кількості союзних та збільшення числа республіканських та союзно-республіканських міністерств. Більшість підприємств союзного підпорядкування було передано під управління УРСР. Частка промисловості, підпорядкованої уряду УРСР, в економіці України збільшилась з 30 до 76 відсотків.
-  активізація дій української дипломатії та активізація контактів з зарубіжними країнами.
6 червня 
Тема: Україна в перші повоєнні роки (1945 – початок 1950-х рр.).

Тематична атестація

30 травня 2022
Тема:   Культура України в 1945 – поч. 50-х рр




Тема: Повсякденне життя в повоєнні роки
Прочитайте  § 6 та матеріал на стор.39-42 згідно плану,
випишіть основні поняття
перегляньте відео


                              План

1. Демографічні зміни.

2. Повсякденне життя повоєнних років.

А) Грошовий обіг в УРСР.

Б) Релігійне життя у повоєнний період.

3. Доля жінки.


Поняття:

Репатріант - особа, яка повернулась на батьківщину внаслідок репатріації.

Спецпоселенець (спецпереселенець) - особа, виселена з місця проживання, переважно у віддалені райони країни без судової або квазісудової процедури. Особлива категорія репресованого населення СРСР.

Націона́льна свідо́мість — сукупність соціальних, економічних, політичних, моральних, етичних, філософських, релігійних поглядів, норм поведінки, звичаїв і традицій, ціннісних орієнтацій та ідеалів, в яких виявляються особливості життєдіяльності націй та етносів.



23 травня 2022
Тема:Внутрішньополітична ситуація 
в УРСР.
Перегляньте презентацію


Тема:Радянізація західних областей України

1.перегляньте відеоурок,

2.визначіть позитивні та негативні наслідки радянізації

Розвиток західних областей України в післявоєнні роки мав свої особливості. Радянський лад зіткнувся з ворожим ставленням греко-католицької церкви, сильним впливом ідей націоналізму серед населення, різко негативним ставленням більшості селянства до колективізації, збройними діями з боку підпілля ОУН-УПА.

На західноукраїнських землях були здійснені:

індустріалізація (до 1951 р. промислове виробництво виросло на 230 % у порівнянні з 1945 р. і склало 10 % промислового виробництва республіки);
колективізація, що завершилася до початку 50-х рр.;
соціальні зміни (формування місцевого робітничого класу, верстви українських інженерів і техніків та ін.);
розвиток освіти (у 1950 р. у вузах Західної України навчалося близько 33 тис. студентів) та інші зміни, що отримали назву «радянізація».

Ці перетворення проходили в умовах запеклої боротьби. Органи НКВС застосовували широкомасштабні репресії, висуваючи звинувачення в націоналізмі, депортації в східні райони країни (було виселено понад 200 тис. чоловік); була заборонена діяльність греко-католицької церкви. Зі свого боку УПА використовувала партизанську збройну боротьбу, методи терору, намагалася змінювати тактику, зважаючи на зміни ситуації. У 1950 р. в бою загинув командир УПА Р. Шухевич, а на початку 1950-х рр. ОУН і УПА як організації припинили існування в Західній Україні

16 травня 2022р. 
Опрацюйте матеріал теми "Україна в повоєнний період" та виконайте завдання за посиланням:



Тема: Україна в системі міжнародних відносин в повоєнний період
Перегляньте відеоурок

Після завершення воєнних дій з огляду на вагомий внесок українського народу в перемогу значно підвищився міжнародний авторитет України. Україна серед 51 країни світу була однією із засновників Організації Об'єднаних Націй (ООН)

Делегація України на чолі із заступником голови Ради народних комісарів, народним комісаром закордонних справ УРСР Д. Мануїльським працювала над розробкою Статуту ООН. Урочиста церемонія його підписання відбулась 26 червня 1945 р. на конференції в Сан-Франциско. Разом з іншими делегаціями Статут підписала й делегація України як країни - засновниці нової міжнародної організації, що мала на меті забезпечити мир і безпеку народів в усьому світі. Статут ООН набрав чинності 24 жовтня 1945 р. Цей день щороку відзначається як день ООН.

На першій сесії Генеральної Асамблеї ООН у 1945 р. Україну було обрано членом економічної та соціальної ради. З 1947 р. Україна - член Економічної комісії ООН для Європи. У 1948-1949 рр. УРСР була непостійним членом головного органу ООН - Ради Безпеки.

У 1946 р. Україна брала участь у роботі Паризької Мирної конференції і підписала мирні договори з Італією, Румунією, Болгарією, Угорщиною та Фінляндією. Українська дипломатія багато зробила для розвитку ООН, зокрема таких її органів, як Комісія з прав людини, Міжнародна організація праці (МОП), Комісія ООН з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО), у переговорах щодо обмеження озброєнь. У 50-х роках представники УРСР працювали в 16-ти Міжнародних організаціях

Складним був період затяжної "холодної війни", період боротьби між капіталізмом і соціалізмом за вплив на країни Центральної та Південно-Східної Європи, що виявилось у створенні так званого соціалістичного табору. Україна поставляла країнам, які належали до Ради Економічної Взаємодопомоги (РЕВ), чавун, вугілля, продукцію машинобудування, важливі види сировини тощо. 

Понад 20 млн. трудящих України в 1950-1951 рр. підписали Стокгольмську відозву до народів світу про заборону атомної зброї. Увійшовши до Всесвітньої Ради Миру, представники УРСР підписали Звернення Ради про укладання Пакту Миру між великими державами.

У 1954 р. Україна стала членом ЮНЕСКО. Проте за авторитарної влади в СРСР зовнішньополітична діяльність в ці роки певною мірою була обмежена.

Україна рухалась у фарватері зовнішньополітичних кроків СРСР, що природно для унітарної держави, де панує монополія центру на зовнішню політику. Україна, формально маючи право встановлювати прямі міжнародні відносини, включаючи обмін дипломатичними місіями, за відсутності реального суверенітету, справжньої державності в республіці фактично не могла ним скористатися.

9 травня.
 Тематична атестація


2 травня 

Виконайте тестові завдання за посиланням


Тема:Звільнення України від нацистських загарбників
Опрацюйте матеріал, 
подивіться відеоуроки, 
випишіть основні дати

Визволення України почалося під час Сталінградської битви (листопад 1942 - лютий 1943), яка поклала початок корінному перелому у війні на користь СРСР.

Перші населенні пункти України в східному Донбасі були звільнені в грудні 1942 р.

Масове ж визволення українських земель почалося в ході Курської битви (5 липня - 23 серпня 1943 р.). 23 серпня війська Степового фронту звільнили Харків.

Розвиваючи успіх, радянські війська у вересні 1943 р. вийшли до Дніпра. У вересні-жовтні 1943 р. розгорнулася героїчна битва за Дніпро, на якому німці намагалися створити неприступну лінію стратегічної оборони ("Східний вал"). Кульмінацією битви за Дніпро було визволення Києва від окупантів. Сталін, ігноруючи реальне співвідношення сил, наказав будь-якою ціною звільнити Київ до "Великого Жовтня".

Ціною величезних людських втрат радянські війська звільнили місто 6 листопада 1943 р. За визволення столиці України понад 1000 солдат і офіцерів були удостоєні звання Героя Радянського Союзу.

У 1944 р. радянське командування силами чотирьох Українських фронтів здійснило серію наступальних операцій, остаточно визволивши територію України:

  • - Житомирсько-Бердичівська операція (грудень 1943 - січень 1944 рр.);
  • - Корсунь-Шевченківська операція (січень-лютий 1944 рр.); - Рівненсько-Луцька операція (січень-лютий 1944 рр.);
  • - Криворізька операція (січень-лютий 1944 рр.); - Наступ на півдні. Визволення Одеси, Миколаєва (березень-квітень 1944 рр.);
  • - Визволення Криму (квітень-травень 1944 рр.);
  • - Львівсько-Сандомирська операція (липень-серпень 1944 рр.). 27 липня 1944 р. звільнено Львів;
  • - Східно-Карпатська операція (вересень-жовтень 1944 рр.);

28 жовтня 1944 р. територія України була остаточно визволена від загарбників.

У ході визвольних операцій 1944 р. на Україні загинуло понад 3,5 млн. воїнів! Неоціненну допомогу воїнам надавали радянські партизани і підпільники, місцеве населення, працівники тилу. Активні дії проти німецьких окупантів вели загони УПА. Коли ж лінія фронту наблизилась до районів дислокування частин УПА, командування віддало наказ не втручатись у бойові дії і вживати заходів для збереження і зміцнення своїх сил.

  • - 8 травня 1945 р. німецько-радянська війна завершилася капітуляцією Німеччини.
  • - 2 вересня 1945 p. капітуляцією Японії завершилася Друга світова війна.

 Вклад України в перемогу над Німеччиною та її союзниками

Українці в роки Другої світової війни билися проти гітлерівської Німеччини і її союзників у складі Радянської армії, антинацистського руху Опору (на території України і окупованих країн Європи), у складі американської, канадської армій, австралійських частин.

У збройній боротьбі проти ворога брало участь понад 6 млн. українців.

Кожен третій із них загинув на фронті, кожен другий із тих, що залишилися в живих, став інвалідом.

Серед військового керівництва СРСР було немало українців. Найбільш відомі із них - А.Єременко, С.Тимошенко, Р.Малиновський, І.Черняховський, П.Рибалко, К.Москаленко та інші.

З 15 фронтів, які діяли в період радянсько-німецької війни, більше половини очолювалися маршалами і генералами - українцями за походженням.

Великий внесок у перемогу зробили працівники тилу, вчені, медики, діячі літератури і мистецтва.

 Людські і матеріальні втрати України

Людські втрати України у війні склали понад 10 млн. військових і цивільних осіб.

Матеріальні втрати України досягли 1,5 трильйонів крб. Було зруйновано: 714 міст і містечок, 28 тис. сіл, 16 150 промислових підприємств, 18 тис, медичних закладів, 33 тис. закладів освіти...

Зазнавши в роки Другої світової війни величезних людських і матеріальних втрат, Україна зробила неоціненний внесок у перемогу над фашистською Німеччиною і її союзниками.

 Висновки

  • -У Другій світовій війні Німеччина і її союзники прагнули розчленувати Україну та колонізувати її.
  • - 3 червня 1941 р. по жовтень 1944 р. Україна була ареною збройної боротьби проти окупантів. Героїчна боротьба розгорнулася в тилу німецьких армій.
  • - Частина українців, очолювана ОУН-УПА. прагнула скористатися війною для відродження незалежної української держави.
  • - Ворогами самостійної України були не лише нацисти, а й сталінський тоталітарний режим, що стало причиною непримиренної боротьби між радянським і оунівським рухом Опору.
  • - Український народ зробив величезний внесок у перемогу над Німеччиною і її союзниками.





25 квітня 
Тема: Рух опору в Україні

Напад Німеччини та її союзників на СРСР та окупація значних територій зумовили розгортання руху Опру. Поразки на початковому етапі війни примусили Москву терміново переглянути довоєнну теорію війни, згідно з якою, у разі нападу противника на СРСР, бойові дії будуть вестися "малою кров'ю і на території ворога". У 1930-х pp. було ліквідовано створену в лісах мережу матеріально-технічних баз для розгортання, у разі потреби, партизанського руху. Підібрані для можливої партизанської боротьби кадри звинуватили в підготовці замаху на Сталіна і знищили. Тому з поспіхом зібраних і недосвідчених 3,5 тис. партизанських загонів і диверсійних груп, залишених на окупованій території, улітку 1942 р. лишилося лише 22 загони, інші розпалися або були розгромлені. Проти недосвідчених підпільників і партизанів діяли досвідчені фашистські каральні органи: гестапо, поліція, СС, СД.

В Україні найбільш сприятливими були умови для таборів партизан на Волині й Поліссі. Рух набрав організованого характеру в 1942 р., коли було створено Український штаб партизанського руху, який очолив Т. Строкач. У русі Опору брали участь утікачі-військовополонені, партійні й безпартійні, дорослі й діти.

Причини розгортання руху Опору: окупація батьківщини загарбниками; жорстокість окупаційного режиму; цілеспрямована діяльність радянського керівництва з організації руху Опору на окупованих територіях.

Пасивні форми опору, різноманітна допомога партизанам; відмова співробітничати з окупаційною владою; саботаж заходів окупаційної влади; випуск бракованої продукції; зрив поставок продовольства для окупаційної армії; ухиляння від робіт тощо.

Активні форми опору, партизанський рух; діяльність підпілля; диверсійна діяльність; пропагандистська діяльність.

Джерела формування партизанських загонів.

  • • Залишення в тилу ворога спеціально сформованих загонів.
  • • Окремі солдати і підрозділи, що опинилися в оточенні й не мали змоги прорватися для з'єднання з фронтовими частинами.
  • • Окремі громадяни, які не були призвані до армії, але були здатні носити зброю і за своїми переконаннями і бажанням готові були вести партизанську боротьбу.Відомими командирами радянських партизанів стали С. Ковпак, О. Федоров, М. Наумов.

В українських містах і селах діяли молодіжні підпільні організації. У Миколаївській області до їх складу входили старшокласники с. Кримки. У вересні 1942 р. – січні 1943 р. підпільна молодіжна організація "Молода гвардія" діяла в м. Краснодоні. Крім антигітлерівської пропаганди, молодогвардійці здійснили низку диверсій і бойових операцій.

Крім радянського руху Опору, в Україні виникає і націоналістичний, організатором якого виступила ОУН. У 1942 р. була сформована Українська повстанська армія (УПА). її головнокомандувачем став член Проводу ОУН(Б) Р. Шухевич. Партизанська армія контролювала частину території Волині, Полісся та Галичини.

У 1944 р. в Карпатах представники довоєнних політичних партій Західної України та східних українців створили Українську головну визвольну раду (УГВР), яка закликала неросійські народи СРСР об'єднатися проти Москви.

Таким чином, рух Опору в Україні в роки Другої світової війни вів боротьбу як проти фашистських окупантів, так і за створення української держави. Комуністичний і націоналістичний партизанський та підпільний рухи наближали час перемоги. Однак вони залишались на різних політичних позиціях, тому радянські війська й УПА перебували в стані відкритої війни.

Перегляньте відеоурок, випишіть течії Руху опору в Україні, мету, форми боротьби


18квітня 2022р.
Тема:Окупація України військами Німеччини та її союзниками. 
перегляньте відеоурок
-випишіть основні риси "нового окупаційного режиму"
- нові поняття: голокост, остербайтери, колобораціоністи
- основні дати.


18квітня 2022р

ТемаУКРАЇНА НА ПОЧАТКУ НІМЕЦЬКО-РАДЯНСЬКОЇ ВІЙНИ

Основні поняття та терміни:

-план "Барбароса"-військово-стратегічний план нападу Німеччини на Радянський Союз 

бліцкриг – (блискавична війна) теорія ведення швидкоплинної війни, відповідно до якої перемога досягається в короткі терміни, перш ніж противник розгорне свої військові сили;

евакуація – виведення населення й ресурсів з території, яку може захопити ворог;

мобілізація – комплекс заходів, спрямованих на переведення державної інфраструктури та військових сил країни у військовий стан;

тактика «випаленої землі» - знищення всього, що слугуватиме життєзабезпеченню військ противника й цивільного населення на території, яку може захопити ворог.

Основні дати та події:

22 червня 1941 року – напад Німеччини на СРСР;

23-29 червня 1941 року – танкова битва в районі Луцьк – Броди – Рівне – Дубно;

- 11липня-19вересня 1941 року – оборона Києва;

- 5 серпня-16жовтня 1941 року – оборона Одеси;

30 жовтня 1941 року – 4 липня 1942 року – оборона Севастополя;

- травень-червень 1942 року – поразка радянських військ під Харковом і на Керченському півострові;

22 липня 1942 року – завершення окупації УРСР військами Німеччини та її союзників.

Завдання:

Проаналізуйте наслідки поразки Червоної армії в боях за Україну.

 

11квітня
ТЕМА: Українське питання в міжнародній  політиці перед Другою світовоїю війною



Домашнє завдання:
прочитайте §30 (1-3пункт) підручника. Дайте відповідь на запитання:
- яке місце у міжнародній політиці займало українське питання? - Яких країн воно стосувалось та як вирішувалось?
Випишіть умови 
- “Пакту Молотова Ріббентропа” .
- договору  “Про дружбу і кордон

Тема: Початок німецько-радянської війни 


Виконайте завдання на повторення попередньої теми



результати - фото-  мені на вайбер, або почту  kornat55@gmail.com
Прослухайте відеолекцію

Перегляньте відеоурок


Прочитайте §32

  Випишіть:
- суть Плану "Барбароса", 
- Основні бойові дії на теритирії України
- основні поняття: мобілізація,  евакуація, тактика випаленої землі....




04.04. (2 уроки)
Тема: Українські землі під владою Чехословаччини

План
1.Правовий статус українських земель у складі 
   Чехословаччини.
2.Економічне та соціальне становище населення.
3.Діяльність українських політичних організацій.
- перегляньте відеоурок,

- прочитайте § 29 ;
-випишіть основні дати і поняття русини,  Карпатська Січ.
04.04.                            Тематична атестація

Західноукраїнські землі в міжвоєнний період

фото відповідей мені на
 Viber(0671183203) або почту   kornat55@gmail.com

Західноукраїнські землі в міжвоєнний період

1.Незалежність Карпатської України була проголошена:
А)10 вересня 1938 р.    Б)15 березня 1939       В)8 січня 1935     Г)10 серпня 1917 р.

2Президентом Карпатської України було обрано:
А)А. Волошин          Б) К. Раковський           В)С. Бандера                 Г)А. Бродій

3Закарпаття у міжвоєнний період входило до складу:
А)Румунії    б) Польщі         В)  СРСР             Г) Чехословаччини

4 Автономію Карпатської України було проголошено:
А)22 листопада 1938      Б) 7 березня 1939     В) 16 липня 1938    Г) 1 вересня 1934

5Буковина у міжваєнний період була у складі
А)Румунії       Б) Польщі      В) СРСР        Г) Угорщини

6.Якою цифрою на карті позначено землі, українське населення яких влада вважала «громадянами румунського походження, які забули рідну мову»

а)1,    Б)2     В)3   Г)4
7. На якій ілюстрації зображено президента Карпатської України? Напишіть прізвище.


А)                                                                   Б)                                                                В)
8.Збройні виступи у Татарбунарах призвели до:
А)  придушення           Б)  перемоги повстанців                     В) автномії Закарпаття
Г)проголошення незалежності Карпатської України               

9 Які терміни слід використовувати для характеристики західноукраїнських земель у складі Польщі у 1920—1930-ті рр.?
А) Організація українських націоналістів,     Б))коренізація      В)осадництво
Г) радянізація    Д)«східні креси»   Г)колективізація 

10.Режим "санації" у Польщі очолив:
А)Ю.Пілсудський   Б) Д.Левицький       В) А. Волошин       Г)   Л.Бачинський
11.Вкажіть прізвище хто із зображених діячів став засновником ОУН

А)                                                                        Б)                                                      В)
12. Як називалися збройні сили Карпатської України?
А)Гайдамаки Б) Орлята   В)  Карпатська Січ  Г)Українські Січові Стрільці

13.Установіть відповідність між країнами і подіями на українських землях у 1920—1930-ті рр
1 Польща    2 Румунія     3 Чехословаччина      4 УСРР (УРСР) 
А проведення Першого конгресу ОУН 
Б судовий процес над членами ОУН за вбивство міністра внутрішніх справ Б. Перацького 
В проведення показового судового процесу над членами так званої «Спілки визволення України» 
Г утворення В. Залозецьким Української національної партії 
Д Карпатська Січ
варіанти відповідей
                            1)1-Д, 2-Г, 3-Д, 4-А        2). 1-Б,2-Д, 3-Д,4-А;
 
                             3)1- Б, 2-Г,3-Д,4-В;             4) 1-А, 2-Г, 3-Д, 4-Б

14.  До якої події має відношення плакат


А) відстоювання незалежності Карпатської України
Б) напад Німеччини на Польщу
В) Татарбунарське повстання

30.03.

Тема: Західноукраїнські землі в міжвоєнний період

Домашнє завдання
-перегляньте відеоуроки
-опрацюйте розділ V підручника §27-28

Українські землі під владою Польщі


Українські землі під владою Румунії





26.03. Тема: Масові репресії.Великий терор.

Перегляньте відео
опрацюйте матеріал
випишіть найбільші судові процеси 30-х років







    "Великий терор" - масштабна кампанія масових репресій громадян, що була розгорнута в СРСР у 1937-1938 роках з ініціативи керівництва СРСР й особисто Йосипа Сталіна для ліквідації реальних і потенційних політичних опонентів, залякування населення, зміни національної та соціальної структури суспільства. 
    Наслідками комуністичного терору в Україні стало знищення політичної, мистецької та наукової еліти, деформація суспільних зв’язків, руйнування традиційних ціннісних орієнтацій, поширення суспільної депресії й денаціоналізація. (
    За період «Великого терору» на території УРСР, за підрахунками істориків, було засуджено до 200 000 осіб, з яких близько двох третин - до розстрілу. Решту було відправлено до в’язниць та таборів (інші заходи покарання охоплювали менше 1 %, звільнено було тільки 0,3 %)
    Підставою для розгортання терору була теза Й.Сталіна про загострення класової боротьби в міру успіхів соціалістичного будівництва.
    Офіційно початком «Великого терору» став оперативний наказ НКВД СРСР № 00447 «Про репресування колишніх куркулів, карних злочинців та інших антирадянських елементів» від 30 липня 1937 року. Розпочались масові арешти. Настав час тотального страху та недовіри. Нічні арешти сусідів, підозри колег на роботі, друзів, родичів, пошук шпигунів та шкідників, острах доносів та обов’язок публічно таврувати ворогів народу були повсякденними. Особа могла написати донос на колег, остерігаючись, шо ті донесуть на неї першими. Заарештований був фактично позбавлений права на захист (на адвоката) чи оскарження вироку. Слідчі психологічним знущанням і нелюдськими тортурами «вибивали» з арештованих потрібні зізнання.
    Спочатку для масових поховань відводилися спецділянки цвинтарів. У пік репресій з метою приховати масштаби злочину енкавидисти змінили цю практику. У фруктових садах, парках, приміських лісах викопувались траншеї для поховань, часто трупи засипалися негашеним вапном.Одним із найбільших на території України поховань жертв сталінських репресії є Биківнянський ліс у Києві. На сьогодні встановлено імена понад 19 тисяч розстріляних громадян, що поховані там.


23.03.

 Тема. Голодомор в Україні  1932—1933 рр.

- Ознайомтесь з матеріалом теми

- Подивіться відеофільм,

- Виконайте тестові завдання 

(відповіді на Viber  або kornat55@gmail.com )


    Однією з найбільших трагедій українського народу став Голодомор 1932—1933 рр. Голод в Україні виник не внаслідок стихійного лиха, а був організований штучно. Насильницька колективізація призвела до кризи сільськогосподарського виробництва в Україні. Селяни, насильно об’єднані в колгоспи, були не зацікавлені в результатах своєї праці, оскільки за роботу майже нічого не одержували. Вироблена продукція діставалася в основному державі, яка ставила нереальні плани та норми хлібозаготівлі. Зрештою в 1930—1931 рр. дезорганізація та деградація колгоспного виробництва позначилася не стільки на поставках державі, скільки на матеріальному становищі селян, які опинилися без будь яких запасів продовольства.

Хлібозаготівельна кампанія 1931—1932 рр. фактично вилучила в селян усе зерно, навіть посівний фонд. У результаті вже у грудні 1931 р.стали надходити перші відомості про голод в окремих районах. У першій половині 1932 р. від голоду загинуло 150 тис. селян.

Фізично ослаблене селянство не могло ефективно провести весняну посівну кампанію 1932 р. Ускладнювала ситуацію й безгосподарність у колгоспах. На 20 травня 1932 р. у республіці було засіяно трохи більше за половину запланованих площ. Унаслідок неякісного обробітку частина посівів загинула. І все ж таки врожай 1932 р. був лише на 12% меншим за середній у 1926—1930 рр. і міг забезпечити Україну мінімумом продовольства. Проте радянське керівництво вимагало негайного виконання норм хлібозаготівлі, які були нездійсненними в ситуації, що склалася на селі. 

          Хлібозаготівельна кампанія 1931—1932 рр. фактично залишила   селян без хліба. Щоб вижити, селяни ночами ножицями стали зрізувати ще недозрілі колоски на полях. Це явище швидко набуло масового характеру. Проте 7 серпня 1932 р. з’явився відредагований особисто Й. Сталіним Закон про охорону соціалістичної власності (що дістав назву закону «Про п’ять колосків»), яким за розкрадання передбачалися розстріл або десять років ув’язнення. На початок 1933 р. за цим законом було засуджено 54 645 осіб, із яких розстріляно 2000.Крім того, за невиконання хлібозаготівлі було усунуто з посад 80 % секретарів райкомів партії. Але такі заходи не допомогли, і тоді Й. Сталін посилає в Україну «надзвичайну комісію» на чолі з В. Молотовим. Почалося масове звільнення з партії та віддання під суд. За період роботи «комісії» до січня 1933 р. з українських селян було додатково вичавлено 90 млн пудів, значною мірою за рахунок створення спеціальних бригад із видобутку зерна. Актив цих бригад налічував 112 тис. осіб, які отримували відсоток від добутого зерна. Але й ці заходи не сприяли виконанню плану хлібозаготівлі. Тоді для покарання боржників комісія запровадила «натуральні штрафи» (спеціальні загони стали вилучати все наявне продовольство), які перетворилися на свідомий терор голодом. Колгоспи які не виконували плани хлібоздач зоносилися на "чорні дошки." На початок 1933 р. в Україні фактично не залишилося продовольства.

          Люди були змушені їсти товчену кору дерев, солому, перемішану з гнилою та мерзлою капустою, картоплею; котів, собак, щурів, слимаків, жаб, кротів тощо. Також траплялися випадки канібалізму.

Така їжа викликала тяжкі захворювання. Почалося масове вимирання цілих сіл. Поставлені в безвихідь селяни намагалися врятуватися втечею в міста та райони, не вражені голодом. Передбачаючи такий розвиток подій, сталінське керівництво 27 грудня 1932 р. запровадило паспортну систему з обов’язковою пропискою. Селяни, не отримуючи паспортів на руки, фактично перетворювалися на кріпаків радянської держави.

Також до України було направлено «окремо уповноважених» Л. Кагановича та П. Постишева, які посилили репресивні заходи з метою виконати план хлібозаготівлі й організувати нову посівну кампанію.

Перегляньте  відеофільм  «Великий злам»

https://www.youtube.com/watch?v=USfRX4UdEtY

    Завдання: Визначити причини,наслідки голодомору;

                   Закон про 5 колосків

                  Що таке «чорні дошки»

                 Якими методами здійснювалася колективізація?

 Випишіть  терміни та поняття

Голодомор — штучно створений голод із метою досягнення певної мети. Голодомор 1932—1933 рр. в Україні було визнано геноцидом українського народу.

Геноцид (від грец. genos — рід, плем’я і латин. caedo — убивати) — знищення окремих групп населення за расовими, національними, етнічними або релігійними мотивами, а також штучне створення життєвих умов, не сумісних із життям.

Тести: «ГОЛОДОМОР 1932-1933 РОКІВ В УКРАЇНІ ТА ЙОГО НАСЛІДКИ»

1. У якому році радянське керівництво проголосило курс на суцільну колективізацію?

А – 1928 рік;

Б – 1929 рік;

В – 1930 рік;

Г – 1931 рік.

2. Який нормативно-правовий акт радянської влади народ прозвав «закон про п’ять колосків»?

А – «Про заходи щодо зміцнення соціалістичної перебудови сільського господарства в районах суцільної колективізації й щодо боротьби проти куркульства»;

Б – «Про обов’язкову поставку зерна державі колгоспами та одноосібними господарствами»;

В – «Про охорону майна державних підприємств, колгоспів і кооперації та зміцнення суспільної (соціалістичної) власності»;

Г – «Про темпи колективізації і заходи допомоги держави колгоспному будівництву».

3. Що стало головною причиною Голодомору в Україні?

А – відсутність продовольчої допомоги голодуючим з боку сусідніх держав;

Б – провал форсованої індустріалізації;

В – посуха та неврожай;

Г – цілеспрямована політика вищого радянського керівництва.

4. Де була утворена перша в Україні машинно-тракторна станція (МТС)?

А – у Березівському районі Одеської округи;

Б – у Красноградському районі Полтавської округи;

В – у Теофіпільському районі Шепетівської округи;

Г – у Чигиринському районі Шевченківської округи.

5. Що передбачало занесення сіл на «чорну дошку»?

А – вилучення зерна, господарського інвентарю і відправка активістів на примусові роботи на промислові новобудови;

Б – конфіскацію всього продовольства і посівного фонду, припинення постачання товарів;

В – ліквідацію злісних саботажників хлібозаготівель і виселення партійних активістів до Сибіру;

Г – обмеження кооперативної і державної торгівлі;

6. Укажіть області, які найбільш постраждали від Голодомору (за тогочасним адміністративно-територіальним поділом):

А – Вінницька, Одеська;

Б – Дніпропетровська, Чернігівська;

В – Донецька, Харківська;

Г – Київська, Харківська.

7. Розташуйте події у хронологічній послідовності:

А – здійснення в цілому суцільної колективізації в Україні;

Б – початок роботи хлібозаготівельної комісії В. Молотова в Україні;

В – публікація у газеті «Правда» статті Й. Сталіна «Запаморочення від успіхів»;

Г – створення першої в Україні машинно-тракторної станції (МТС).

8. Установіть відповідність між термінами та їх визначеннями:

1 – колективізація

А – заходи державного примусу, покарання

2 – репресії

Б – ліквідація заможних селянських господарств

3 – розкуркулення

В – об’єднання селянських господарств у великі підприємства шляхом примусового усуспільнення землі, інвентарю, худоби

4 – хлібозаготівлі

Г – примусове вилучення державою у селян максимальних обсягів зерна за суттєво заниженими цінами

 

Д – штучне завищення цін на промислові товари й заниження на сільськогосподарську продукцію

9. Укажіть наслідки суцільної колективізації (три відповіді):

1 – запровадження ринкових відносин між державою та виробниками сільськогосподарської продукції;

2 – інтенсифікація сільськогосподарської праці;

3 – ліквідація індивідуальних селянських господарств;

4 – підрив і деградація продуктивних сил села;

5 – «прикріплення» селян до сільської місцевості безпаспортним статусом;

6 – розширення мережі селянських збутових, споживчих, кредитових спілок і товариств;

7 – стрімке зростання сільськогосподарського виробництва та матеріального добробуту колгоспників.

 



09.02.2022р. 
Тема: Статус УСРР на початку 1920-х рр. Входження до складу СРСР. 


Прочитайте § 19
Перегляньте відеоурок,

 Випишіть: 1. Причини та наслідки голоду 1921-23р.р.

                    2. план автономізації та федералізації  обєднання радянських республік.



































































































1червня 2021рік
Підсумкова робота за рік



Тема: Рух Опору в роки війни 

29квітня
Тема:Окупація України військами Німеччини та її союзниками. 
- перегляньте відеоурок
-випишіть основні риси "нового окупаційного режиму"
- нові поняття: голокост, остербайтери, колобораціоністи
- основні дати.




23квітня 2021р

Тема: УКРАЇНА НА ПОЧАТКУ НІМЕЦЬКО-РАДЯНСЬКОЇ ВІЙНИ

Основні поняття та терміни:

-план "Барбароса"-військово-стратегічний план нападу Німеччини на Радянський Союз 

- бліцкриг – (блискавична війна) теорія ведення швидкоплинної війни, відповідно до якої перемога досягається в короткі терміни, перш ніж противник розгорне свої військові сили;

- евакуація – виведення населення й ресурсів з території, яку може захопити ворог;

- мобілізація – комплекс заходів, спрямованих на переведення державної інфраструктури та військових сил країни у військовий стан;

- тактика «випаленої землі» - знищення всього, що слугуватиме життєзабезпеченню військ противника й цивільного населення на території, яку може захопити ворог.

Основні дати та події:

- 22 червня 1941 року – напад Німеччини на СРСР;

- 23-29 червня 1941 року – танкова битва в районі Луцьк – Броди – Рівне – Дубно;

- 11липня-19вересня 1941 року – оборона Києва;

- 5 серпня-16жовтня 1941 року – оборона Одеси;

- 30 жовтня 1941 року – 4 липня 1942 року – оборона Севастополя;

- травень-червень 1942 року – поразка радянських військ під Харковом і на Керченському півострові;

- 22 липня 1942 року – завершення окупації УРСР військами Німеччини та її союзників.

Завдання:

Проаналізуйте наслідки поразки Червоної армії в боях за Україну.

 https://www.youtube.com/watch?v=HPaAcqAvfjM


22квітня2021р.

Розділ 6. Україна в роки Другої світової війни. 

Тема уроку: Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 року. Початок Другої світової війни

Завдання: 

      • опрацювати матеріали лекції, зробити конспект;
      • переглянути відеоуроки;
      • виписати: зміст Пакту Рібентрнопа - Молотова,  основні дати



      16 квітня
      Опрацювавши матеріали за 8, 15 і 16 квітня виконайте тестові завдання   ⇩ фото відповідей мені на Viber(0671183203)
      Західноукраїнські землі в міжвоєнний період

      1.Незалежність Карпатської України була проголошена:
      А)10 вересня 1938 р.    Б)15 березня 1939       В)8 січня 1935     Г)10 серпня 1917 р.

      2Президентом Карпатської України було обрано:
      А)А. Волошин          Б) К. Раковський           В)С. Бандера                 Г)А. Бродій

      3Закарпаття у міжвоєнний період входило до складу:
      А)Румунії    б) Польщі         В)  СРСР             Г) Чехословаччини

      4 Автономію Карпатської України було проголошено:
      А)22 листопада 1938      Б) 7 березня 1939     В) 16 липня 1938    Г) 1 вересня 1934

      5Буковина у міжваєнний період була у складі
      А)Румунії       Б) Польщі      В) СРСР        Г) Угорщини

      6.Якою цифрою на карті позначено землі, українське населення яких влада вважала «громадянами румунського походження, які забули рідну мову»

      а)1,    Б)2     В)3   Г)4
      7. На якій ілюстрації зображено президента Карпатської України?


      А)                                                                   Б)                                                                В)
      8.Збройні виступи у Татарбунарах призвели до:
      А)  придушення           Б)  перемоги повстанців                     В) автномії Закарпаття
      Г)проголошення незалежності Карпатської України               

      9 Які терміни слід використовувати для характеристики західноукраїнських земель у складі Польщі у 1920—1930-ті рр.?
      А) Організація українських націоналістів,     Б))коренізація      В)осадництво
      Г) радянізація    Д)«східні креси»   Г)колективізація 

      10.Режим "санації" у Польщі очолив:
      А)Ю.Пілсудський   Б) Д.Левицький       В) А. Волошин       Г)   Л.Бачинський
      11.Вкажіть прізвище хто із зображених діячів став засновником УВО




      А)                                                                        Б)                                                      В)
      12. Як називалися збройні сили Карпатської України?
      А)Гайдамаки Б) Орлята   В)  Карпатська Січ  Г)Українські Січові Стрільці

      13.Установіть відповідність між країнами і подіями на українських землях у 1920—1930-ті рр
      1 Польща    2 Румунія     3 Чехословаччина      4 УСРР (УРСР) 
      А проведення Першого конгресу ОУН 
      Б судовий процес над членами ОУН за вбивство міністра внутрішніх справ Б. Перацького 
      В проведення показового судового процесу над членами так званої «Спілки визволення України» 
      Г утворення В. Залозецьким Української національної партії 
      Д Карпатська Січ
      варіанти відповідей
                                  1)1-Д, 2-Г, 3-Д, 4-А        2). 1-Б,2-Д, 3-Д,4-А;
       
                                   3)1- Б, 2-Г,3-Д,4-В;             4) 1-А, 2-Г, 3-Д, 4-Б

      14.  До якої події має відношення плакат


      А) відстоювання незалежності Карпатської України
      Б) напад Німеччини на Польщу
      В) Татарбунарське повстання
      Г) розчленування Чехословаччини


      15 квітня 2021р.

      Тема: Українські землі у складі Румунії та Чехословаччини  (2 уроки)
      План
      1.Правовий статус українських земель у складі Румунії та 
         Чехословаччини.
      2.Економічне та соціальне становище населення.
      3.Діяльність українських політичних організацій.
      - перегляньте відеоуроки,
      - прочитайте § 28-29 ;
      -випишіть основні дати і поняття русини,  Карпатська Січ.
      На початку 20-х років на території Румунії мешкало близько 800 тис. українців (майже 5 % від усього її населення). Українське населення складалося з трьох громад. Найбільша з них проживала на Буковині, друга — у Бессарабії, третя — у Мараморощині (історико-географічний край у басейні річки Тиси).





      8 квітня 2021р.
      Ми починаємо нову тему: "Західноукраїнські землі в міжвоєнний період"  (1919-1939р.р.)
      ТЕМА: Українські землі у складі Польщі
                                          План
      1.Правовий статус українських земель у складі  Польщі
      2.Економічне та соціальне становище населення.
      3.Діяльність українських політичних організацій.
      Українські землі, що ввійшли до складу Польщі:
      Галичина, Холмщина, Підляшшя, Західна Волинь, Західне Полісся,Посяння, Лемківщина.

      - прослухайте відеолекцію, 
      - подивіться відеоурок
      - випишіть нові терміни: осадництво, пацифікація, інтегральний націоналізм


      1квітня

      Тема:Узагальнення знань і тематичне оцінювання за розділом ІV «Встановлення і утвердження комуністичного режиму в Україні»

               Виконайте підсумкове тестування за посиланням 


      Результат-   скриншот  на почту kornat55@gmail.com , абоViber(0671183203)


      26 березня 2021р. - 2 уроки, дві теми
      Тема:Масові репресії. Великий терор. Розвиток культури.
      • Переглянути відеоурок та зробити конспект за розповіддю вчителя.
      • Прочитати § 24, 25https://uahistory.co/pidruchniki/ukraine-history-10-class-2018-pometun-standard-level/
      •  Виписати визначення термінів
      Репресії - захід державного примусу, покарання( можна віднести геноцид українців, чистки в рядах правлячої партії та НКВС, розкуркуленнядепортації цілих етнічних груп, гоніння проти «соціально чужих елементів» і «саботажників», масові ув'язнення і розстріли «ворогів народу»
      Тоталітарний режим -  Політичний режим, що характеризується відсутністю демократичних свобод, диктатурою і повним (тотальним) контролем держави над усіма сферами життя суспільства й особи.
      Розстрі́ляне відро́дження (також Червоний ренесанс) — духовно-культурне та літературно-мистецьке покоління 20-х і 30-х рр. XX ст. в Українській СРР, яке дало високохудожні твори у галузі літературифілософіїживописумузикитеатрукіно та яке було знищене під час великого терору.


      22березня 2021р.
      Тема:Розкуркулення і насильницька колективізація. . Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу

      План
      1. Причини колективізації
      2. Суцільна колективізація. Розкуркулення
      3. Наслідки колективізації
      4.Голодомор 1932-1933р.р.(причини , наслідки) - відеофільм "Великий злам"
      • Переглянути відеоурок та зробити конспект за розповіддю вчителя.
      • Прочитати § 23. Виписати визначення термінів:
      • Основні поняття і терміни: колективізація, колгоспи,  куркуль, розселянювання, хлібозаготовельна криза,  МТС,  «чорні дошки»,  «закон про п’ять колосків», голод, геноцид українського народу
      • Основні дати:
      • • 1927–1928 рр. — хлібозаготівельна криза;

        • 1928 р. — створення МТС в Україні, початок суцільної колективізації;

        • грудень 1929 р. — курс на «ліквідацію куркульства як класу»;

        • лютий 1930 р. — початок форсованої колективізації;

        • 2 березня 1930 р. — стаття Й. Сталіна «Запаморочення від успіхів» та початок масового виходу селян з колгоспів;

        • 7 серпня 1932 р. — Закон «Про охорону соціалістичної власності» («закон про п’ять колосків»)


      Перевірте засвоєння теми виконавши тестові завдання за посиланням   https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2568132



      Наслідки колективізації

      15березня 2021р.
      Тема: Радянська модернізація України 1928-1938р.р.
                                      Індустріалізація України


      Перегляньте відеоуроки
      - випишіть причини, 
      - завдання 
      -  наслідки індустріалізації
      Виконайте тестові завдання за посиланням:


      Результати перших п’ятирічок

      Перша п'ятирічка (1928-1932 рр.)
      • прискорений ривок у розвитку важкої промисловості;
      • створення енергетичної бази;
      • розширення та реконструкція металургійної бази (будівництво заводів «Запоріжсталь», «Азовсталь»; «Криворіжсталь», реконструкція заводів у Дніпродзержинську, Дніпропетровську, Макіївці);
      • ліквідація безробіття;
      • розвиток сільськогосподарського машинобудування;
      • розгортання соціалістичного змагання;
      • запровадження карткової системи.
      Друга п'ятирічка (1933-1938 рр.)
      • подальше наростання індустріалізації;
      • будівництво нових підприємств – Харківський турбінний завод, Новокраматорський завод важкого машинобудування та ін.
      • розгортання стаханівського руху, початок якому поклав вибійник шахти «Центральна-Ірміне» Олексій Стаханов, який у ніч з 30 на 31 серпня 1931 р., застосувавши новий метод роботи, встановив рекорд з видобування вугілля;
      • налагодження виробництва радіальних, свердлувальних, шліфувальних та інших верстатів;
      • відміна карткової системи (1935 р.).

      Таким чином, позитивним підсумком індустріалізації в Україні стало зростання кількості підприємств важкої промисловості, будівництво нових шахт, електростанцій і в підсумку перетворення України в індустріально-аграрну країну, яка за рівнем деяких галузей промисловості випередила деякі європейські держави.

      Серед негативних наслідків можна виділити, зокрема підрив розвитку сільського господарства, легкої і харчової промисловості; нераціональне й нерівномірне розміщення продуктивних сил; ігнорування економічних механізмів розвитку економіки; зниження життєвого рівня населення.

      «Джерела індустріалізації»:

      • доходи від сільськогосподарського виробництва;

      • перекачування коштів з легкої промисловості у важку;

      • внутрішні позики;

      • безкоштовна праця у вихідні дні;

      • праця в'язнів у таборах;

      • збільшення випуску спиртних напоїв;

      • продаж товарів за кордон за цінами, нижче ринкових;

      •  режим економії.








      1березня 2021р.
      Тема:Україна на початку 1920-х рр. 
      Масовий голод 1921-1923 рр. Запровадження Непу

       Перегляньте відеоурок
      Визначіть причини та насліки Голоду 1921року,




      Причини введення Нової економічної політики (Неп),
      Основні положення НЕП
      Основні положення політики КОРЕНІЗАЦІЇ (українізації)
       Конспекти  на почту kornat55@gmail.com , абоViber(0671183203)


      15 лютого
      Тема: Статус УСРР на початку 1920-х рр. Входження до складу СРСР. 
      Перегляньте відеоурок,
       Випишіть: 1. Причини та наслідки голоду 1921-23р.р.
                          2. план автономізації та федералізації  обєднання радянських республік.



      29січня 2021р


      Тема: Політика більшовиків в Україні у 1919 р.
                                      «Воєнний комунізм»

      Протягом зими-весни 1919 р. над територією України (за винятком західних областей) було встановлено радянську владу. Було створено Тимчасовий робітничо-селянський уряд України, пізніше перейменований в Раду народних комісарів (РНК) України. Очолив  – Х. Раковський. Більшість уряду складали росіяни та євреї, українців серед вищих чиновників було мало.

      В Україні радянська влада будувалась відповідно до зразків, що утвердилися в радянській Росії. 6 січня 1919 р. стара назва Українська Народна Республіка була відкинута. Відтепер Україна офіційно називалася – Українська Соціалістична Радянська Республіка (УСРР, після 1937 р. – УРСР). Вищим органом державної влади став Всеукраїнський зїзд Рад, у період між з’їздами – Всеукраїнський Центральний Виконавчий Комітет (ВУЦВК). На місцях влада належала місцевим радам. 10 березня 1919 р. ІІІ з’їзд Рад прийняв Конституцію УСРР і тим самим узаконив в Україні радянську владу.

      Ця конституція закріпила диктатуру пролетаріату, скасувала приватну власність і позбавила експлуататорські класи виборчих прав.

      Суть політичного курсу більшовиків полягала у прискореній насильницькій ломці існуючої в Україні економічної системи, яка ґрунтувалася на товарно-грошових відносинах, і заміні її прямим товарообміном, здійснення якого покладалося на державних чиновників. Така політика отримала назву «воєнного комунізму».


      Перегляньте відеофільм, презентацію

      Випишіть основні положення політики "Воєнного комунізму"








               Запровадження «воєнного комунізму» супроводжувалося різким звуженням її суверенітету:

      1. КП (б)У, профспілки, Комуністична спілка робітничої молоді України фактично були філіями відповідних російських організацій і керувалися з Москви;
      2. РНК України, УРНГ діяли під безпосереднім керівництвом РНК та ВРНГ РСФРР;
      3. у травні-червні 1919 р. було створено військово-політичний союз радянських республік.

      Методи впровадження політики «воєнного комунізму»:

      • «червоний терор»;
      • жорстка централізація;
      • створення продзагонів;
      • реквізиції, конфіскації тощо.

      Наслідки політики «воєнного комунізму»:

      • економічна криза (падіння сільськогосподарського та промислового виробництва, інфляція);
      • погіршення умов життя народу;
      • зростання соціальної напруги;
      • розгортання повстанського руху проти політики більшовиків.


      25 січня -офлайн

      Тема: Україна наприкінці 1918 – у першій половині 1919 рр. 
      Згадайте причини падіння гетьманського режиму
      Перегляньте відеоурок, визначте основні заходи Директорії у внутрішній політиці

      ТЕМА:   Утворення ЗУНР




      18 січня 2021рік

      Тема уроку: Українська держава

      Перед вами — стара фотографія  З неї дивиться чоловік у чер­кесці, з генеральськими погонами на плечах і георгіївським хрестом на грудях. Цій людині судилося стати головою Української держави в 1918 р., під час грізного військово­го лихоліття. Не по­керувавши країною й  року, він залишив українську землю у грудні, щоб уже ніколи сюди не повернутися...   Павло    Скоропадський - гетьман    України 1918 р. Ще за жит­тя ім'я цієї людини стало широко відомим не тільки в Україні, а й за її межами.   Щоправда,   відомим  він був здебільшого у негативному пла­ні. Про нього говорили як про великого поміщика, реакційно­го диктатора, організатора карних експедицій проти селянства, при­служника австро-німецького імпе­ріалізму. Сьогодні, навпаки, більшість істориків подає постать Павла Скоропадського - як щирого українського патріота й видатного державного  діяча. Отже, нашим часам властива полярність думок. А де ж історична істина? У «Малій  енциклопедії  етнодержавознавства», в одній зі статей П. Скоропадський зображений як «полі­тичний перевертень» і «національно несвідомий українець», а в другій - «як щирий патріот України». Тож наше завдання - з'ясувати,   ким  був  П. Скоропад­ський  - «політичною маріонеткою» чи «щирим патріотом»; на основі ознайомлення з документами і реальними подіями часів гетьманату, сформуйте власну думку про те, якої оцінки й характеристики заслуговує цей історичний діяч.

                                  План вивчення нового матеріалу

       1. Гетьманський переворот. П. Скоропадський.

       2. Внутрішня та зовнішня політика Української держави та ставлення до неї у суспільстві. 

      3. Падіння гетьманського режиму. 

      Прочитайте §12;

      https://history.vn.ua/pidruchniki/ukraine-history-10-class-2018-pometun-standard-level/

      Перегляньте уважно відеоурок та випишіть:

       1) основні напрямки  внутрішньої (промисловість, сільське господарство, збройні сили, культура) та зовнішньої політики Павла  Скоропадського, 

      2)причини падіння гетьманського режиму

      Причини падіння режиму П. Скоропадського


      Падіння режиму гетьмана П. Скоропадського було зумовлено такими причинами:

      • поразка Німеччини в Першій світовій війні, що позбавило гетьманську державу опори та гаранта стабільності;
      • залежність Української держави від австро-німецьких військ;
      • відсутність дієздатної регулярної української армії, реставрація старих порядків та відродження архаїчних форм організації суспільного життя;
      • вузька соціальна база (буржуазія, поміщики, заможні селяни);
      • підкорення соціально-економічної політики інтересам панівних верств та окупаційної влади;
      • наростання соціальної напруги та формування організаційної опозиції;
      • спроба знайти опору серед білогвардійців (грамота П.Скоропадського про відмову від української державності та вступ до всеросійської федерації народів від 14 листопада 1918 р.)
      • ттттттттттттттттттттттттттттттттттттттттттттттттттттттттттт
      17 грудня
       Будьте уважні Проходити тести можна лише один раз
              Контрольна робота за І-ий семестр 



      Тема : Українська Центральна  рада (3уроки)

      Прочитайте §5-6;
      Перегляньте відео та згідно плану складіть короткі тези.

                                            
                                  План
       1. Утворення УЦР. Мета, склад;
      2. Проголошення автономії України(І Універсал);
      3. ІІ Універсал УЦР;
      4. Скинення Тимчасового уряду. Прихід до влади більшовиків;
      5. Проголошення Української Народної республіки (ІІІ Універсал);
      6. Ультиматум Раднаркому Українській ЦР. І-ша війна Росії з УНР.
      7.Проголошення незалежності України (ІV Універсал).

      В лютому 1917 року у Росії  перемогла демократична революція. Самодержавний лад був повалений. Влада в російській державі перешла до Тимчасового уряду – перехідного органу, Очолив уряд - князь Г.Львов.

      Тимчасовий уряд вважав себе правонаступником  царського уряду і прагнув зберегти контроль над усіма територіями імперії, у тому числі і над Україною. Він зобов’язувався  передати свої повноваження Установчим зборам, скликання яких передбачалося у недалекому майбутньому. Ці збори мали визначити форму державного ладу  і прийняти конституцію країни.

      За кілька днів звістка про повалення царату поширилась по всій Україні.

      Полум’я Української революції не можливо  було загасити.Лідером українського руху традиційно була інтелігенція. 

       Причини і передумови Української революції

      1.     Залежне і пригноблене становище України, великодержавницька політика щодо неї панівних кіл як Росії, так і Австро-Угорщини.

      2.     Важке соціальне становище переважної частини населення.

      3.     Невирішеність аграрного питання і питання соціального захисту робітництва.

      4.     Піднесення українського національного визвольного руху, організаційне та ідеологічне його оформлення.

      5.     Порушення стабільності Російської та Австро-Угорської імперій, загострення їхніх внутрішніх проблем унаслідок Першої світової війни.

      1. 4 березня 1917 р. – утворено Українську Центральну Раду (на зборах українських організацій та політичних партій Києва за ініціативою Товариства українських поступовців). ЦР – представницький орган української демократії, який очолив національно-визвольний рух в Україні. Голова –Михайло Грушевський.

      Мета діяльності УЦР

      • Домагання національно-територіальної автономії для України.

      • Перебудова Російської держави на федеративну демократичну республіку.

       

      2

      3
      .Перегляньте відео та випишіть основні положення ІІ Універсалу


      4 - 5.Проголошення Української Народної республіки 
      ІІІ Універсал.


      6.Ультиматум Раднаркому Українській ЦР. І-ша війна Росії
       з УНР.


      25.листопада 2020р.
      Тема: Україна в роки Першої світової війни
      План
      1. Причини та привід  Першої світової війни
      2. Плани воюючих держав щодо України
      3. Ставлення політиків і населення до війни(ГУР, СВУ, Карпато-руський визвольний комітет, ТУП, УСД)
      4. Формування легіону Українських січових стрільців
      5. Воєнні дії на території України                                                                                                                                          Прочитайте §  1,2  підручника   https://history.vn.ua/pidruchniki/ukraine-history-10-class-2018-pometun-standard-level/ 
        Перегляньте відеоурок  

      -випишіть основні дати і події;
      -запишіть
      заповніть таблицю

      Назва українського політичного об’єднання

      Дата утворення

      Хто очолював

      Ставлення до війни та бачення майбутнього України після її завершення

       

       

       

       

       

       

       

       

       



                                                                                                                                                                                        



      18.11.2020р.
                                     Шановна 25-О
      Даю ссилку на електронний підручник


      Перегляньте відеоурок
      - випишіть основні поняття



      Д.З  Вступ. 

      Немає коментарів:

      Дописати коментар